Powered By Blogger

Wednesday, April 6, 2011

Mai SINI nak Habaq =O

سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
salam semua..alhamdulillah dah smpai kl.malam ni tidoq kat ipg kampus bahasa antarabangsa.hurm,xdakla penat sangat,sebab tadi aku dah tidoq macam beruang kutub atas bas..macam-macam aku mimpi.memang nyenyak sungguh aku tidoq..hehe..puas hati aku..

tadi time suma orang dok kalut iron baju tuk esok,aku dengan tanpa segan sillynya, eh silly bodoh,segan silunya aku  panjat meja kat ruang tamu,pastu berlatih pidato.pstu paksa suma orang bagi komen...nyiahahaha..ada aku kesah?dah xcukup masa,so,xkira tempat dan masa,aku kena curik masa tuk blatih.dalam bas tadi pon record suara sniri,pastu dengaq balik..agak meroyan disitu,xpenah dibuat orang naik bas berhibur dengan diri sendiri.=P

hurm,ekceli,aku nak post menda ni.pasai kawan aku si shahir,dak kelas aku time kat SBP Integrasi Kubang Pasu.orangnya,ramah,,suka gelak,pandai,n suka tolong aku.kalau sembang nagn dia xpenah xgelak..hehe.shahir student yang aktif,dia jadik pembimbing rakan sebaya kat skolah.n bnyak lagilah akiviti dia masuk..tapi baru-baru ni shahir dapat tau yang dia kena kanser,ada tumor jenis gliobastoma dalam otak dia..


so lepas program bina insan guru 2minggu lepas kat sk sepulau,aku ngn dak kelas terus pi kota bahru.betoi ka eja cmni?or kota bharu?mana satu ea?huhu..nntila konfemkan..so dah alang-alang pi sana aku pon pi tengok dia..kanser dia dah stage 4,

bfore aku melawat shahir tuh,aku pi KB mall,ada dak pompuan nak bunuh diri,.time dak kelas aku park keta,kat atas bumbung mall tuh,dia baru dok panjat bumbung,then dia wat cubaan terjun bangunan,tapi bomba dan tarik tanagn dia.,tapi sebab dia tekad nak bunuh diri,dia meronta nak jatuhkan badan dia.


yang aku tak faham tuh,dia nak bunuh diri,tapi dia pi dok kat atas tulisan KB mall which located kat depan mall.tempat ramai orang,awat dia x terjun kat belakang mall???..tau-tau dah jatuh hancoq,haaa..baru betoi nama nak bunuh diri,dak pompuan yang nak bunuh diri tuh islam..pandai2 nak buat gheja tuhan.tuhan bagi nyawa,suka-suka ja nak cabut..nasib baik dan tahan dengan tilam kat bawah,so dak tuh xmati..alhamdulillah..hop dia dapat hidayah n lebih tabah.

buat aku terfikir,orang yang tuhan bagi sakit  macam shahir,bergelut nak terus bernyawa,besaq ujian Allah untuk Shahir,tapi,yang tuhan bagi ujian sikit,ada masalah ngn bf n femly,trus hilang pedoman n nak bunuh diri..

ni ada gambaq time aku melawat shahir,kalau ikut hati nak ja amek bnyak,tapi sebak oo....aku mintak kat shahir nak amek sekeping ja gamabq,sebab nak tunjuk kat kawan2.keluaq ja ward tuh,trus aku tegheyak..elah,,sedih tengok kawan kita yang dulu sma2 meroyan tiba-tiba sakit camtu.
ni discription yang aku post sehari selepas aku pi melawat shahir kat HUSM kubang kerian.
salam..kawan2..kmaren aku pi mlwt shahir.alhamdulillah..ni gambq aku ngn dia.dia leh gelak lg bila aku dok buat lwk.siap boleh angkat tgn wat peace lg.hehe.dia nmpak kuat..semangat dia pon kuat..aku ada pesan kat dia jgn putus asa.n dia ckp dia xkan putus asa..tp tatau la kan,acmna prasaan dia kat dlm.dia redha ngn sakit dia.tapi dia nak berjuang tuk trus sehat.dia rindu kwn2 smua.dia kirim slm kat kita semua.n ckp tma kasih..perkembangan stakat ni,bahagian kiri badan shahir lumpuh,juz dok tas katil tu jala..bahagian kpla y operte tu bengkak.mata pon dh boleh bukak.aku ckp ngn mak dia.doc ckp jenis cancer y shahir ni jns y agresif..wlupon dah dua kali bedah buang ktumbuhan tu,tapi still ada lagi y xleh buang,so doc nak laser y kecik2 tu..cumanya y kesian sbb mak ayah shahir gilir2 jaga dia.ulang alik dari kedah tiap2 minggu.femly pon xleh mai mlwt,sbb jauh.mak shahir baru baik breast cancer,ayah dia ada asma.xdak org len dah y leh jaga,mak ayah dia ja..sedih kot bila tngok mak dia dah tua2 jaga anak muda lagi,.bantuan kewangan xdapat lg..so dah bnyak duit hbs mak ayah dia dok ulang alik kedah klntan.kalau kita leh bagi duit sorang spluh ringgit pon aku rasa ok gak.bleh la tolong kaver duit tiket mak ayah dia..pastukan,.bila aku ckp ,kwn2 smua kirim slm kat shahir,smua syg shahir,semua dok doa bg shahir cpt sehat ,so shahir kena kuat,,mak dia ckp alhamdulillah..syukur shahir ramai kwn hat dok doa ..mak dia hrp kita semua xputus2 doakan shahir,n trus bagi semangat kat dia..time nak balik tuh aku peluk mak dia,mak dia nangis,ya Allah,,sebak gila..so,tu jala y aku leh kongsi sket2..n aku hrp bleh la ada sapa2 urus bab nak bg sumbangan duit sikit kat femly shahir.\sbb dia bknla org senang,mak ayah dia xgheja pon.at least lehla kita tolong sikit2 kan..pastu sapa y free pi la mlwt dia..bagi dia syok sikit..hehe..okess..tu ja =)

*dak skolah aku buat kutipan derma untuk tolong femly dia.so spa2 yang nak sumbangkan bantuan lehla tengok details kat bawah.tak semestinya kenai,sapa2 pon xkesah...suma orang boleh derma.hope boleh ringankan beban.kalu xmau derma pon..hope boleh doakan shahir agar terus kuat.n cepat sehat insyaAllah..=)




*okess,,nak tidoq dlu..jumpak lagik kitak nanti-nanti =)


5 comments:

eiymnajmie said...

ade give away..huhhu

http://zumiela7.blogspot.com/2011/04/yana-yassin-1st-giveaway.html

eiymnajmie said...
This comment has been removed by the author.
::CIK LYNN:: said...

amboi dia....mai kota bahru skli lg, xhabaq no....mai HUSM lg 2...=p mmg nk kena sekeh ni...hahaha

madihah said...

huwaa...sori weh..aku pi mlwat dia ja weh..xkona kot lain dah..insyaAllah..ada masa nnti kita jumpa=)

::CIK LYNN:: said...

hehe....xpa2...its ok =)