Powered By Blogger

Monday, April 25, 2011

saya tulih ni untuk mak saya ♥


(tulisan dibesaqkan untuk tujuan memudahkan mak saya baca..ehehe)
 سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
hola mola!!!salam perantauan..eceh..rasa macam nak raya ja..assalamualaikum mak
mak sat ja masa berlalu kan?kan?kan
 ingat lagi dulu time saya baby.?.gemok dan berketol ,putih mulus,xdak jerawat secebis pon..ingat lagi tiap2 hari mak ambek saya dari rumah makcik kiah pengasuh  sejurus lepas mak balik gheja,cewah..
kalau mak lupa xpa..sebagai baby genius,mai nak ceghita..(padahai suma mak yang ceghita..)ehehhe..maktau dak..lepas ambek sya dr umah makcik kiah,mak masuk rumah,mandi,amek wuduk,pastu mak letak saya kat sebelah, sejadah,then mak solat zohor..pergh..waktu tuh,sebagai baby yang innoncent,dan cuma faham erti lapaq-tegheyak-mkanan-tegheyak-berak-tegheyak-tidoq-tegheyak,..hat tu ja saya tau..hehe..waktu saya kat sebelah mak tuh?saya pon agak hairan dan tertanya-tanya..mak  aku ni dok buat apa?sat berdiri,sat duduk,sat bongkok2..malaikat ka pakai putih ni?ehehhee..maklumlah..suci,,baby lagi time tuh..cantiknya mak aku ni..kata sya dalam hati kecil....
ehhee..pastu sampaila saya dah 5 or 6 taun,dah pandai solat sendiri..punya laju skip cerita noh..haha..dari baby terus dah pandai solat sendiri..haha..sajala nak habaq dulu tengok mak solat,pastu dh pandai solat sendiri..walaupon waktu tuh saya cuma bertelekungkan kain batik..ahahaa..dan saya adalah sangat konfius untuk baca al-fatihah,sebab bila saya nak baca ja ayah dok baca surah lain..pastu saya rasa tension,sehinggakan rasa nak menjerit suruh ayah tunggu saya habeh baca alfatihah..haha..las-las2  time bagi salam sebelah kanan sya gelak kuat-kuat sebab terserempak dengan muka keklah yang tengah bagi salam sebelah kiri..muahahaha..hasilnya sampai dah tua lani pon xleh solat skali ngn keklah.asyik nak gelak ja.ahahaha..
mak ,kesian kat mak sebab wan non dulu marah mak sebab xleh kontrol ke"kebuasan"saya..ehehe,,saya suka pukul kak yong ngn keklah..haish..kesian depa..tapi lani saya dah besaq..muhahah..saya pulak yang jaga depa,wlupon depa lagi tua..kalu wan non ada dia mesti xpecaya cucu dia hat paling xleh dok diam dah jadi sopan santun +cun melecun..kan?kan?..ehehhee
baiklah..mak..first syukur pada Allah sebab lahirkan saya dari rahim mak.pastu,saya nak tima kasih kat tok sebab lahirkan mak yang kuat n tabah buat saya kakyong n keklah..ehhee..alhamdulillah..anyway mak,dikesempatan ini,,saya nak mintak maaf dengan mak..atas segala salah silap saya dengan mak..daripada kecik sampai dah besaq,
mak tima kasih sebab jaga kucing saya..ahahaa..tetiba..ehehe..
dak aih,,saya tahu yang semestinya saya tak mampu balas jasa mak,daripada saat mak bertarung melahirkan saya,menyusukan saya,masak sedap2,,bagi didikan sebab nak bagi sya jadi insan yang berguna.wlupon saya belom habis belajaq,apa yang saya boleh bgtau kat mak,yang mak tak pernah gagal dalam mendidik anak-anak mak.anak-anak mak semua berjaya dalam lapangan masing-masing..semoga Allah merahmati mak.semoga mak sehat n ceria selalu.a
da apa masalah juz col my namber.019-4192****.gituh.!!ehehe..semoga mak akan menjadi isteri solehah buat ayah tersayang.dan muga Allah mengampunkan segala dosa-dosa mak,dan memberi ganjaran atas segala apa kebaikan yang mak dah lakukan..semoga nikmat iman itu sentiasa bersama mak.amen.
mak sini ada gud news nak habaq!!!saya dah tumbuh gigi geraham bongsu!!yihaa!!!syok wooo!!!buat masa ni xsakit sangat,cuma rasa sengal-sengal ubi sikit..walaupon depa kata lepas ni xleh tinggi dah,sya xkesah..sebab dah trademark keturunan kita spesis comel2 cmni!!ahahaha..maksudnya saya dah besaq..n mak dah berjaya membesaqkan saya bermula dengan susu mak yang sedap sehingga saya terlena setiap kali menghisapnya,,dan segala masakan mak.wlupon sekarang saya sudahpun punyai air tangan yang mampu menghasilkan masakan yang sedap macam masakan mak,tapi ..mak takyah risau.sya xmintak nak kawen lagi..muahahaha..mak,,lagi satu tahniah dah ada facebook..blehla adik pekenai bakal menantu mak dlam facebook nanti..NYIAHAHAHAHA
okess..hujung minggu ni saya balik insyaAllah..kita pi holiday langkawi nak?ehehe..ok mak..saya nak tidoq dah.esok ada kelas..SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN YANG KE-56..
SAYANG MAK
mak,,ni gambaq anak mak time jadi Dj kat tgnu fm minggu lepaih..sila tengok smbil angkat kening..n kata macamni..perghh..cunnya anak i...ehehe..thanks mak,kalau mak xlatih sya time pertandingan bercerita waktu kat skolah rendah dulu2.xmungkin sya jadi cmni..lebiu!!mmuaaaaahhh

1 comment:

syakira said...

sweet words!!!!!!!
sweet memory!!!!!!
sweet appreciation!!!!
funny tang baca Al-Fatihah tu..sama la aku pun..konpius hahaha..
^_~