Powered By Blogger

Sunday, November 22, 2009

double sedih..huhuwaaaa!!!

siyes sedih.xtipu weh..


1~ pagi tadi ada anak kucing sapa ntah tetiba mai umah aku..kaler hitam putih,kaki da stokin,muka mcm rabbit..bulu lembut sgt..dengan gigihnya aku pon angkut dia ngn anak kucing aku pi menjelajah tnya org kampung(sebuah umah ja pon..) kot2 kucing depa sesat mai umah aku.las2  aku bjet kucing ni org buang..dengan muka comelnya aku dok bodek mak aku nk bela dia.tp dia grg sket.noman ngn akim dok tngok ja..xbrani pi dekat.yala,kucing aku kucing mana pandai gaduh2.gentlecat gitew..tp bila ayah blk keja ptg td dia punya dok merepek nk pi buang.slalunya ayah men2 ja.mak pon suh buang awai2.takut ti dh lama2 sayang nk buang.pastu td ayah nk pi tkaq tyar keta,dia angkut skali anak kucing tu.pada saat keta bergerak.aku po stat melalak depan pintu rumah.meroyan aku teriak.melaung2 smpai sekampung cuak~gila power aku melalak..smpai sendu2..las2 tetidoq..(bru 5 mnt td pas ym ngn k.yong.dia bgtau,mak ckp ngn dia ayah buang xjauh..yea!!)

2~ bngun tdoq,aku tringt pulak nk check tepon lama aku.dekat 3 bulan xcharge+topup..dr smlm aku charge,so td nk check la kredit..skali dia ckp xleh.no tu dh xleh gna lagi.dh expired..huhuwaa!!!tu no fes aku pakai time stat pkai henfon.time fom 2.keklah y blikan.0194050679. aku ni dh la jns sentimental sket.ssh nk buang brg2 lama.plastik bag beli brg time fom 4 pon aky da smpan lagi..no y aku pkai skang no kedua aku pkai.tu pon sbb upax,murah sket.lgpon time tu aku baru beli fon baru.so ada dua fon.so bleh la pkai dua no.skali baru dua bln pkai fon baru,sony, aku pi berendam besama2 dia dlm kolam ayaq panas time poya2 ngn bdk kls.rusak trus..adeh..n memandangkan fon lama aku,nokia, lcd xmenyala,sbb jatuh dlm ayaq jgk.so dgn belas ehsan ayah aku pakai fon lama ayah..samsung.tetiba lak time bln posa hrtu chager nokia rosak.tu yang aku xcharge bebulan tu.skali dh expired lak..adeh..kucalana sungguh la..sedih weh..bnyak gila kenangn ngn no tuh..huhuwaa..so nk pi celcom cntre baiki berokben ti nk tnya leh x gna blk no tu..hop boleh..ameen..                        

hurmmm..adakah aku pencinta kucing n perosak henfon?sapa nk jwb angkat tgn~

         
ni fon sony y aku dan guna 2bulan ja..pastu msuk ayaq smpai jd mcm gameboy ayaq tuh..y ada gelang,pastu kna tekan2 smpai msuk tiang..huhu..apala malang sungguh nseb tepon aku..



 ~hrni genap 100 hr arwah makcik nora tinggalkan kami suma.n hrni gk dh masuk umur puteri nur nazirah,anak makcik,105 hari..dh gumuk bay tuh..6 kilo sdh..kalu mkcik ada dia msti bhagia.hurm..Allah lbeh sygkan mkcik..al fatihah..

No comments: