Powered By Blogger

Thursday, May 5, 2011

Wanita berkain batik yaw..

salam..
hola mola!!!

kisahnya bermula begini:

tadi petang,dalam pukul 2.45petang..aku nak ke bilik cik pehan,nak kirim duit suruh bayaq bill brodben.aku habaq kat pehan nak pi bilik dia pukul 2,tp sebab terlalu asyik serta leka dan tersadai di atas katil sambil membaca riwayat hidup pendita zaba,aku terlupa..

tibajah cik pehan col bgtau dia dah nak bertolak.dek kerana terkejarkan masa yang bergerak pantas ibarat kudungnya lipas(saja gedik nk bagi rima akhir sama..ahaha)..aku pon salin baju nak berjalan pi blok sebelah.nak tukaq baju baru,...tak mandi lagi,nak pakai baju kurung tadi.. dah masuk dalam bakul.

haih..mau tak mau aku capai tshirt dalam lemari,pastu carik seluaq xjumpa yang selesa..bleh pulak cmtu..haha..then,aku nampak kain batik ja paling atas,hoh..apa lagi..aku pon rembat.disebabkan ketinggian yang kurang mengizinkan,setiap kali,errr..i mean sesekali .tehee,ok sesekali aku aku pakai kain batik aku kena lipat masuk dalam hampir sejengkal agar kain tak meleret.tak ka sia-sia makcik kliner dapat makan gaji buta kalau aku pakai meleret!terus suci dari debu koridor blok aku.hoh

so time aku nak keluaq bilik tuh rumate aku baru balik mandi,dengan muka kagum dan teruja beliau memuji..

mekti:pewiitt..madi pakai kain batik!!perghhh...ayu seyh...nak pi mana?
me aka melati:ehem..melati mahu ke kamar melor..berhajat mengirimkan sedikit belanja bulanan buat kekanda Celcom...haaa....macam orang zaman dulu tak???
mekti..bueewwwekkk..orang zaman dulu apa kejadah,pakai seliper zaman sekarang..
melati:eh,tidak perasan pula hamba
mekti..blah la madi..baju tulisan omputih!!!ahahahhaa
melati atau nama sebenar madi:kan???ahahhaha..ni bukan oarang zaman dulu..ni macam orang asli dapat baju free!!!!(dengan suara yang agak kuat sambil bergerak turun tangga)

tibajah aku teringat..ada  anak orang asli dari sekolah kat gua musang menginap kat blok aku.kat floor bawah skali.ada program...haiyyakkk!!!camna aku boleh terlupa ni!!!huwaaa!!!dengan rasa keinsafan dek tersalah cakap,aku pon berlari pulang mendapatkan rumate.

me:mekti!!aku terlupa bawah blok kita ada dak skolah orang asli..huwaaa..aku takut nak turun..kena sumpit mati aku!!!

sekian,kesian aku..baru nak jadi wanita ayu berkain batik..las2 terkandas disitu..terus hilang keanggunan..yang terpapar hanyalah kekesalan dek kerana bersikap racist secara tidak semena serta tidak sengaja!!
 maaf maaf maaf!!!(gaya macam nabil maharajalawak)

 *mintak-mintak aku tak kena tulah posting kat kampung orang asli..ngheh3

1 comment:

.::annemishi::. said...

takpa. depa dengaq sora tak cam muka.