Powered By Blogger

Wednesday, March 17, 2010

from Atlanta to Kuala Terengganu

smlam sblom btolak dr rumah ke stesen bas sg petani,aku pi mlwt anak kucing aku kt blakang umah..
maka bila ayah hon bgtau y dh lewat aku pon berlari-lari masuk keta..
tanpa aku sedari naku hnya memakai sliper besa sjo..
sliper atlanta yang ntah anak sapa ntah tetinggal kt umah aku time open house rya taun lepas...
huwaaaa....
dh separuh jln baru sedaq...
jdnya sampai ke tgnu aku pakai sliper buruk berjenama atlanta yang penuh ngn tanah merah...huk333




bas aku,pkul 11mlm
dr sg petani ke jertih..
then nek atas bas aku pon melabuhkan tirai kelopak mata tuk tutup mata aku y besaq ni tuk lena...
ngheh3...
skali sedaq2...
aku nmpak bngunan y semacam ganjil sahaja..ahhh sudah....
aku dh terlepas stesen y patutnya aku turun..huwaaaa....
dan lgi aku snap pic sblom berlari2 mencari bas..ngheh3
jerteh ke kuala terengganu 2 jam kot..
adeh...
maka dengan cuak bewaknya aku trus meraba henfon dlm beg
aku tngok ada 18 miscol
siap ada msg ugutan dr arep lg

madi..aku col ko lg 3 kali kalu ko xangkt aku tinggal ko sorang2..
ko blk mktb sniri...

rupanya arep dh tnggu aku dr pkul 5 lg..coz kmi dh jnji nnk blk mktb sesama..
adus...aku trus col arep n bgtau y aku dh telepas..
tetiba henfon aku lak bateri dh nk hbes..adus...
ketaq gila ...
huwaaaa
so, aku pon trus menuju ke surau..solat subuh..
then tnya pakcik2 kt stu cmna nk blk jerteh..
then aku berlari2 ke toilet,n mntak tumpang charge tepon kt sorang pakcik kedai runcit ni..
seb bek dia baek hati nk tolong aku..kalu x...
tgh dok charge fon..aku nmpak bas nk ke jerteh dh gerak..jdnya dgn beg besaq gila bapak di belakang depan kiri n kanan..
aku berlari2 cheetah di tgh2 stesen bas mengejar bas ke jerteh...fuuuhhhh...
dgn sliper atlanta y menghasilkan bunyi gema seluruh alam semesta tu,akhirnya akuberjaya...
xsia2..aku msuk merentas desa..ngheh33..
then tefon mak..bgtau mak apa y jd...keh3...
sbnaqnya...kmaren sblom brtolak aku dh ckp ngn mak y aku dh ada feeling2 y aku akn terlajak sampai ke kuala terengganu...skali jd betol2..
heh2..mmg tesalah kasut tu permulaan awal kepada keterlajakaan aku ke k.t,,muahahahahahahaha

5 comments:

.::annemishi::. said...

adventure gila ang..haha

shehacks said...

hahaha
gila ang madi..
konfem jenis xleh nek bas sorg2 neh..

Yang Areff said...

naseb bek bas tu berenti kt KT jer, kalo terus sampai kt tasik kenyir? mesti kena balik besut berenang ikut sg, hahaha

Anis Juwairiyah said...

hahaha.
pengalaman ni mcm best je.
:)

madihah said...

aneh~gns kan aku?

miera~tu ar hg..xmau teman aku blk sni awai..sian aku dok sorang2

yang areff~haha..berenang ikut sungai,lalu setiu,timbul kt pantai bukit keluang..bila ntah nk singgah umah cgu nkt kuala berang..hehehe

anis~bes ooo..cba la try skali..