Powered By Blogger

Saturday, June 26, 2010

bukan katak biasa


penah dengaq nama katak KOBOK?ada yang sebut kodok,.tp katak kobok ni besaq gila.buleh mencecah berat sampai 6 kg kot.baru ja 2,3 hari lepas tengok berita tv1.brita pasal daerah aku.org kampung sebelah cerita tentang kwujudan katak kobok.pak cik y kna interview tu memang bapak aku kenai.dlm brita tuh ckp,katak kobok ni buang 10km pon dia akan mai umah blk.sbb org kampung tandakan kobok tu dgn cat,pastu buang,n dia mai blk.huh..ajaib..ayah aku kataa kalau nak buang katak ni kena letak minyak wangi kat hidung dia .sebab dia ni mcm kucing jugak.dia boleh hidu jalan balik.so bila kita letak perfume dia akan high n terus hilang ingatan..haha..tipu2.katak ni akan pilih satu sudut dlm umah or luaq rumah yang dia suka,n akan lepak situ lama2 tnpa buat sebarang malapetaka.dia duduk diam2 ja.tp gerun  sikit sebab dia besaq n mengerutu.

tetiba..subuh kelmarin sblom mak n ayah pi masjid,
ayah jerit:wah3..umah kita ada org baru..
me:(lintang pukang bangun tidoq)sapa2??mana2??
ayah:tu kat depan umah..ada katak KOBOK??
me:HAAH???

WHAT THE fFROG!!
ngheh..buleh masuk tv gak ni..hehe..

mak kata biaq pi la dia nak dok kat umah kita..
xpyh halau..kalau dia nak pi pon biaq ja..


lbeh kurang cmnila rupa dia.cuma y mai mah aku tu rsanya setengah kilo ja kot..
meybey sebab musim hjan kot..tp xdan nak snap gambaq dia.sebab mamai baru bngun..heh

yang ni sepupu katak kobok y lompat masuk tv,then trus jadik katon


 
ni KOBOK y kena sumpah..hahaha

-tamat-

6 comments:

zol dabat said...

hahaha
letak minyak wangi kat katak
glamour r katak tuh nnt
tp aku rasa baik boh minyak atar
dapat pahala sunat

mirae said...

sebot pasai kodok2 ni....ada gak kodok bertamu kat parking keta umah aku aritu...xde la beso gle tp geli la jugak kalo tengok...
aku saje kaco dia... g sebelah dia hentak2 kaki n baling2 batu...tp heran xde respon lgsg..last2 aku bajet dia pekak n bisu la kot...hahahah

.::annemishi::. said...

HAHAHAHAHAHAHAHAA...

bahagia sebentar..lupa duka lara.. sekejap..

keta kodok.. i like~

SYAFIQASHAFIE said...

haha,.pndai lah madee,.kena sumpah jadik kete pulak,.jom sumpah banyak2 lagi katak,.mesti dapat kete free,.bestttt!!!!haha

madihah said...

zol..haha..bapak aku ckp minyak atar pon ok jgk..

as:meybe y pi umah hg tuh kabok kurang deria.(KKD)..ngeh3

anneh..ohw terharu entry ni leh wat hang epi..hurm..xyah sedih2..lepak ja..

chika:lupa lak chika mmg suka keta2 cmni..haha..bolehla try sumpah lps ni..hahaha

Anonymous said...

aku fobia gila ngan kodok...klu dulu nak masuk bilik air kat rumah lama,kena usya2 dulu,ada ke tak kodok..klu ada,jngan harap nak masuk! kena suruh abah amek kayu jolok2 akan dia...haha selamat abah aku time tu masih layan aku ahahah

-aeidah-..saja singgah,nice blog diha!