Powered By Blogger

Saturday, October 30, 2010

MATAHARI

memancar sang suria
menyinar cahayanya
begitu lah berseri wajah ummiku sayang
aku sayang ummi,
ummi,ku sayang ummi,,
sayang-sayang ummi..
ummi ku sayang..

sapa ingat lagu ni?time kecik2 nyanyi ramai kat tadika.pakai baju kotak-kotan kaler merah,tadika kemas.pastu balik rumah dok malalak nyanyi kat atas kusyen,buat konsert depan mak..nghee
hoho..rindu mak n ayah..dapat msg dari mak ,dah sampai kat mekah ..=)

okess..di pagi yang sunyi..pagikah?okla..belom pukul 12.kira pagilah jugak..ngheee..sronok pagi ni,ada matahari..muga hari yang baik untuk semua.dah berhari-hari xberpeluh.maklumlah dah masuk musim tengkujuh.huhu..24hours hujan renyai2...nak basuh baju adalah malas.sebab lambat kering.asyik ulang alik,angkat,sidai,angkat sidai,tak kering2 jugak.hoh.malas~so pagini buleh basuh jeans,n baju2 suma.hop panas sampai petang.exam dah dekat.fes paper hari selasa,baru tekinja-kinja siput nak buat note.kinja pon macam siput.ibarat tak berapa nak bersungguh sangat.hoh..apakah?nak study ka tamau?maklumla bila cuaca sejuk..tidoq adalah indah.takpon bersembang sambil bancuh teh 0+cicah roti +peanut butter.ouh heven..hehe..tipu sangat.aku mana buleh minum teh.tau kenapa??

INFO:
baiklah,untuk sesapa yang punya penyakit gastrik,,tahukah anda,,pengambilan sebarang bentuk kafein,akan menyebabkan perut anda dengan lebih pantas daripada biasa merembes juice penghadaman.maka adalah seksa andai dalam perut anda adalah kosong.kalau tak kosong pon dah perit.apatah lagi kalau kosong.maka anda akan mula terasa pedih ulu hati.amekla GAVISCON..nghee..sumber kafein,bukan sahaja dalam teh ataupon kopi,tapi ada jugak dalam minuman ringan yang berkaler hitam khususnya seperti pepsi dan coca-cola.so,elakkan!!!..kalau nak jugak minum..ready ubat okess..

okeh berbalik kepda matahari..huhu..tanpa matahari,cuaca adalah sejuk dan mendorong saya malas mandi..saat ini masih mengadap laptop,dah gosok gigi okeh!dah breakfes pon.cumanya belom mandi..nghee..sejuk..aku ni kureng sket mandi ayaq sejuk.dulu kat sekolah mengnegah.kadang-kadang bila dah masuk musim hujan,dengan tabahnya pagi aku angkut baldi pi water cooler tadah ayaq panas.pastu kacau dalam badli,baru mandi..wakakakaka..TEROK..macam budak kecik.maklumlah dulu pagi-pagi nak pi sekolah time dajah 1 dajah 2,rasanya sampai dajah 6 pon ada jugak ,ayah jerang ayaq panas.bancuh dalam baldi bagi suam-suam kuku,then ayah jiruskan..hoho..seronok!!..sampai sekarang ni pon..dekat maktab,kalu sejuk sangat saya akan jerang ayaq jugek,..nghee..penah taun lepas waktu pindah rumah baru,xdak water heater kat shower.jadinya saya malas bangun pagi.pagi raya kalau tak silap.dengan baik hatinya kakak saya masakkan secerek ayaq panas sebab nak suh saya bangun..hahahaha..so mengada..

nak berjogging petang-petang,kononnya nak tenangkan fikiran sebab bnyak study pon tak boleh.hujan..huhu..pi pasar malam,balik lencun..hujan.nasib baik minggu lepas dah puas bersukan.amali badminton batal.makanya kami bermain badminton selama 2-3jam tanpa henti..woho..puas!rasa kurus seketika lenganku..lengan ja lah..hehe..then esoknya men bola tampaq pulak.ada match interunit.wlupon saya ni penakut bola,okla..main dua game ja.yang lain suma main sendiri.puas jugak.wlupon kalah tapi seronok.sampaikan ada yang terseliuh kaki.sian cik pehan.yang sedang berdiri di sebelah saya.huhu..

meriah aku turun main bola tampaq.tudung pink. gitew..haha
jerit ja lebih.digging sokmo tak lepas..hehe..takut bola..serve bolehla..bola sampai ja tutup mata..hehe

ini my classmate,izzah, bertangan waja macik ni.suma acara guna tangan dia konker,lempar cakera,hawin lembing..nghee,,hawin maksudnya rejam or baling jugak .dia serve mmg ganas..nampak ja ayu..hehe

*lama tak menulis,panjang betol entry.madihah,busuk,pi mandi,baca buku!!....MATAHARI,jangan pergi ya..saya sayang kamu!

2 comments:

huda said...

izzah mcm pr0 tuh..

madihah said...

hahaha..kita semua pro servis..digging..hampeh..sia2 en amin ajaq 2 sem..hahaha