Powered By Blogger

Thursday, January 6, 2011

Besut Super Sejuk

hye hye bye bye uoll..haha..kakak aku dah bising aku xapdet cita kawen dia..haha..dlm proses..bukan apa,,suma keja terbantut..sebab sejuk yang melampau..semua benda malas nak buat..hujan 24 hours non stop..kalu ikut ramalan maybe bln 1 ni banjir kot kt sebelah pantai timur malaysia sbb bln 12 hrtu xbanjir..sejuk sugguh sampai nak bergerak pon susah..paling mals sekali nak mandi..haha..

aku memang terkenal dengan kerajinan menjerang ayaq panas untuk dibuat air bancuhan madian..nghee..mengada..belom dok kat eropah yang tgh salji tuh.hehe..dahtu sekarang rumate aku pulak berjangkit sindrom mandi ayaq panas,hasilnya terpaksalah tunggu turn ..sapa bngun dulu,dia masak ayaq dulu n mandi dulu..haha,,nak buat cmna,,heater kettle tuh ada satu ja..itupon sanggup tunggu,,janji xyah mandi ayaq sejuk..haha

pastu dah petang-petang pon hujan,niat nak berjogging pon terbatal..hasilnya bergerak dalam selimut je lah..hehe..tambah pulak dengan kebosanan tahap melampau sebab dah xdak senior kat sebelah bilik..adeh..mati kutu aku..aku dahla bukan spesis tidoq petang..dulu blehla jugak menguli tepung jual donut ngn kak su,,skang ni dah xdak karier,,tidoq jelah keja aku..muahaha..

okeh..nak tidoq,,sblom tu nak iron baju dulu.esok pagi nak breakfes susu omega..bila badan dah naik berat..menggagau aku carik susu nak sedut kolestrol..nak bagi jantung sehat..haha..dah nak bersukan xboleh sebab hujan,jadinya minumla susu rendah lemak,,nkurangkan ambik nasi..konon amalkan pemakanan n gaya hidup sehat lah..padahal hibernasi ja keja aku..nghee..

eh..tetiba teringat..beli ayaq mineral kat kantin kemaren lupa bayaq..muehehe..esok pagi nak kena bayaq..lg satu bila hujan aku jadi malas nak minum ayaq..tak rasa dahaga,,jadinya bibir asyik kering ja..huhu..

**oh,,ada berita gembira,,2 hari lepas ketua jabatan meh kelas,,panggil aku pi jabatan..cuak gak aku,,pasai apa pulak dah??takan result aku bagus dripada sem sebelomnya membuatkan aku menjadi kegilaan lecturer..ayork..oh,,tetiba dia bagitau yang aku dipilih jadik calon Dj kampus tuk on air kat terengganu fm..Letop uolls..wlupon radio terengganu ja,,kira oklah tu..bukan senang. nak dapat peluang macamni.alhamdulillah..awal taun dah ada job..eceh,,maklumlah,,karier women ..xleh dok diam..mulala nak pikiaq menda tak mendatangkan pekdah..mulala nak mengugel gosip artis,tak pon merayap kat shopping blog..haha..bila dah ada keja aku jadi bertenaga lah sikit..terbalik sket ngn manusia biasa,aku lebih suka sibuk.cergas sikit otak ni..eceh..haha..tp kena pi kursus dulu.belom tau sapa yang nak on air.setiap ipt kena hantaq 3 orang wakil,,nanti ada pemilihan lagi kot..huhu..buat je lah yang terbaik..

then malam semalam pon dah start meeting persatuan pengucapan awam..hoh..rancang strategi tuk 2011..berat jugak sebab dah takda senior.dah jadi senior dah sekarang. ni..dah tadak tempat bergantung,semua kena berdikari..atoi..hop buleh buat yang terbaik tuk taun ni..bnyak menda nak grab.pembangunan rohani pon kena pulun gak.dah maken dewasa ni tanggungjawab makin berat..semua kena plan n laksanakan sendiri.takdak dah orang nak monitor,,salah monitor,sendiri tanggung..ayork..

esok first time masuk kuliah pendidikan seni..minor aku seni..insyaallah aku jadi cikgu seni lah jugak nanti kat sekolah..tapi ada ura-ura nak ubah minor muzik..aku takesah..ikut ja..dua-dua aku suka..seni k,muzik pon ok..hehe..okeh..mau tidoq.mula hari baru esok dengan lebih baik insyaallah..ameen..selamat hari baru !!

1 comment:

.::annemishi::. said...

joging atas katil. ok wut. hahah/