Powered By Blogger

Tuesday, January 26, 2010

awat aku sorang ja xtau?

dua2 kakak aku insyaAllah nk tunang taun ni .agak exited,sbb ni mjlis fes dlm femly.mula2 my second sis,then y sulong.tarikh xsama.so aku lah y paling gedik mcm org nk masuk minang aku...hak3..bkn2.maka aku la y paling kecoh wt persediaan.ngheee..konfem tipu.aku juz runner ja.kot2 mana2 departmen xckup kakitangan,aku la y jd kaki or tgn  tambahan..

  • satu hr aku kol keklah

me:keklah sblom rya cina ni blk la umah..
keklah:wtpa?
me:yala,tolong mak n k.yong prepare sket2 tuk hg tunang
keklah:xpa..k.yong ada
me:ok.

  • hr len satu hr arep mai kls aku


arep:madi,19 hb ni da dbt astar tau
me:ha..ok
arep:ok nnti pi amek surat
me:uik..arep!!xleh la..time tu kakak madi tunang
arep:lah?bknnya kau y nk tunang pon..
me:huhu..mna bleh..xkn xblk kot..huhu


  • then aku col kakak aku


me:keklah..adek ada debate 19 hb.xtau nk pi ka xmau
keklah:wuwuwuwuw...smpai hati adek..huhu
me:lol..sat dlu..xwt kputusan lg
keklah:pilih keklah ka debat
me:huhu ubah la tarikh..smpai hati keklah nk tunang tnpa adek
keklah:lol cmtu plak?



  • then aku col k.yong


me:yong..adek xtau nk pilih y mna
k.yong:cmna pon hg kna pilih slh satu..
me:xleh ubah tarikh ka?
k.yong:ish..xtau plak,cba tnya mak


  • then col mak pulak



mak:hurm..xpala..mak try bincang kot2 bleh ubah
me:tima kasehhh 




(truk x?
sbb aku kna ubah tarikh
.pdhl mak dh hitung2 pilih tarikh y baik
.hr jumaat n  tgh2 bulan islam)


then mak pon ubah tarikh kpd 17 hb.coz 17 hb tu baru nk daftar debate.so dan la aku nek flight ptg hr betunang tu.dh siap bincang2 ngn k.yong suh dia bli tket air asia.bkn sbb apa.tp sbb cpt sket smpai.keklah pon dh siap bgtau kt bf dia y kna ubah tarikh.wlupon abg tu agak pening sbb apa nk kna ubah tarikh juz bcoz aku ada debat.haha..sian..

  •  keklah bgtau bf dia

keklah:kita kna ubah sb..bla3..
her bf:lol..bkn nk sarung cincin kt adek pon..
keklah:tp 17 hb3 ok gk,besday org 17 hb 4
her bf:lol hrtu kata nk hr jumaat bagai?hurmm..ikut jalah..




aku pon dgn gigihnya pi beli tiket.n tiket y aku beli adalah tiket las utk bas tuh.aku beli hrga perlis wlupon aku patutny aku amek tiket sg petani.n aku blk hr jumaat pagi.coz klu nk blk mlm ayah xdak.dia nk pi mengai ikan kt laut.


so disebabkan time aku cku sembang ngn arep dlm kls.maka suma bdk kls dh tau y aku nk kna blk awai sbb kakak aku tunang.


hurm..
2mggu lps ayah wani mai mktb,so my mak kirim lauk n printer kt aku.mak pon ada rncang nk suh aku tmpah baju tuk aku pakai time tunang keklah nnti kt besut sbb murah..tp tiba2 mak kata cmni


  • mak col me
mak:adik blk rya cina ni baru ambik kain tu dan dak nk siap?
me: dan kot..tp kn tunang raya cina ni?
mak:haish~tunang cuti skolah la
me:yala. cuti skolah rya cina
mak:xaih..cuti skolah bulan 3
me:haaaaa????awat adek xtau ponnn?????


patutla


  • time aku tnya k.yong mak cik n maktih bleh blk ka time ry cina?dia jwb.bleh..time tu kn cuti skolah
  • n keklah xkesah wlupon xblk wt preparation tuk mjlis tuh
  • n ayah dgn syoknya nk pi mengai tgh2 laut wlupon dh dkt ngn tarikh anak dia nk tunang..
adehhhh
nmpknya aku sorang ja y xtau..
wuwuwuwuwu
seb baik k.yong xbli tiket lg..


tarikh aku p debat 
17 hb 2
n tarikh keklah tunang dh ubah jd 
17 hb 3

hahaha..xpasai2 kna ubah
xda kna mengena pon sbnaqnya..hik3



hehehehe suma sbb aku..hahahaha
sowiii~
cmna la aku nk habaq blk kt kgkwn aku nih..adeh..
ni suma sbb over exited sgt..sumpah malu..huk3



(entry paksa tulis rela post oleh me to keklah)

4 comments:

ifahazwani said...

hehe.congratz la 2 ur sis.
hg bla?msti xbp lm lg ah kn?;P

madihah said...
This comment has been removed by the author.
madihah said...

haha
aku mmg xlama dah..
org msuk minang nnti aku btunang lah..hehehe
=P

dalilah... said...

wargh... hahahaha... mau pecah peyot gelak... tp, akhirnya jd kenyataan jgk kan???? at last ikut jgk date adik.... 17/2/2010.. keh3... nsib baik la jd.. so, xpyh malu2..