Powered By Blogger

Tuesday, January 5, 2010

sudahku sangka aku kan jd nangka

adeh..bila cuti makan xingt dunia.pagi petang mlm makan3..mcm ayam daging pon rasa gak.nak pkai baju pon kna pilih y besaq2 sket.tp awat xtau,slalu aku lepak ja kalu gemuk.tapi kali ni aku mcm malu semacam ja..huwaaa..coz kalu dulukala time sekolah cuti gemuk,masuk skolah awai taun mesti ada sukan tahunan,merentas desa olahraga bagai,so dlm masa sebulan trus turun 4,5 kilo.lagi satu dlu pkai tudung labuh .so,kalu gemok pon bleh gak sembunyi bontot hak3..tapi lani?tu la sapa suh pakai tudung biasa hak3..nak sorok mana ?lengan aku dah sama besaq betis pon.aku pon xtau awat.bangun hari2 maken lama maken kembung.masuk angin ka apa ntah.

2 hari lepas konon nk joging tp alasan hujan.
hrni xhujan bkn nk p bejoging,tp ber blogging hak3..

masuk fes year degree sepeti lazimnya kehidupan  sengsara bemula lagi.duit benda petama y menyebabkan aku sengsara.elaun masuk bln 12 pi poya2.pastu lani dlm akaun da rm 19 pon suh kwn kluaqkn rm spluh smata2 nk gna tuk topup.ayah bg duit lebih hrtu buat2 baik xmau.lani kalut dok tepon habaq duit xdak.konon2 nk mkn oat tu slamanya till elaun masuk dismping bleh kuruskan bdn,thn satu hr ja.td lalu kanten nmpak ayam goreng cm sedap ja..huk3 beli gk nasi.so dh tukaq azam dr mkn oat hari2 kpd mkn oat  selang ngn nasi 2 or 3 hr skali.hak3 mungkinkah bejaya?

me:mak,tau dak,sampai sni tetiba depa habaq kna bayaq rm 60.pastu benda remeh dh dekatrm50..
mak:tu la hrtu ayah nk bg extra xmau amek..elaun sem lps xdak lnsung ka?
me:ada la lima pluh..dan kot nk hidup 2 minggu..
me:(sian lak mak ayah aku nk kna support lg kakak aku y baru posting kt sk sikijang JB.gaji dia konfem2 tetunggak 3 bln)
mak:ti klu xdak duit mintakla..mmg dah gheja mak n ayah cari duit tuk anak2

aduh..menusuk kalbu toi ayat mak aku
so aku kna la jimat2 sket..

hrtu jmpa modah time meeting TM dia da cita pasai usop.kwn lama time kt smkab dlu2.dh dpt jmputan tuk pengacaraan mjlis.siap bley pi melancong sana sni.adus,,padahai baru blajaq kt uitm.kalu aku tau bleh kaya amek benda2 seni ni dh entu aku xmasuk mktb.hak33time xdak duit mmg slalu pikiaq bkn2.so aku menuju bilik ain cita pasai si usop y penah di mekapkan oleh nurul shukor.aku pon dgn semangtnya dok cita ya ku jeles ngn si usop ni leh buat duit time study.then ain ckp

ain:dia kaya skarang,kita kaya kemudian..
me:betoi gk noh.nnti bila dia dh tua kerepot sapa nk panggil dia pi mnari dansa sana sini+ jd pengacara lg dah.RTM byaq nurul shukor 2 juta pon xley nk bg cun blk dah,tp kita smpai tua bleh jd cikgu.ti dah pencen tua2 pon leh bkak tuisyen gak kn?hak3

tema tuk mula masok degree ni
 bemula dr kosong(0)
coz bak kata si kokroch dpt pointer leklok time foundation bkn leh wt apa po.nk masuk degree
stat ngn 0 blk..hahaha..ni menandakan y pointer aku so-so ja..tp xla truk sgt pon..jmlh tekumpul 3.34.tp mntk2 da prubahan dr unit sup.coz ada kwn aku dpt 5.11,aku rsa pointer aku temasuk kt dia kot..nhgee..apapun hidup baru harus dimulakan..insyaAllah aku mau suma y indah2 tuk taun 2010 ni..

bnyak benda y aku nk tulih lg.tp dh nk msuk maghrib ni.nk pi mndi.
ti aku nk wt satu entry khas tuk kucing aku y baru hilang sari ssblom aku mai besut.sdeh woo...baru aku tau awat org teriak bila kucing depa mati..tamat utk kali ni

(ni pakai wifi mktb coz duit y mak bg tuk bayaq bill berokben dh gna bayaq insuren..huk3)







4 comments:

Dai said...

haha samo la weh... elaun masuk joli abeh2... pastu tinggai sikit mula la cari sapa2 ada hutang kita, duit kot2 tersorok kat mana2, nk gadai itu ini pon ada.... hahaha

.::annemishi::. said...

haaaa. dengaq tuh. jangan dok gheja shopping ja. tau aar sana mughah kan. haha.

tsk. usop.. dia p terbang sana terbang sini dah.
aku jeles gak..
tpi sbb aku still sayang nk tggai mysia kan.. eceh.

aku ingat nk masuk uia aar..
hurmm..

madihah said...

dayah~time ni gk org dok mai kutip hutang kt kita..haha.nak wt cmna..suma org tgh kedana.nsbla.

aneh~mna da..ku xshopping dh lani..(lani ja..hak3)
nk msuk uia?hurm..pilih la y terbek tuk hg..

Unknown said...

hahaha,.cma yg ckp kn??keh3,.