Powered By Blogger

Sunday, April 4, 2010

can mali can ohoi!!!! can mali can ketipung payung!!!

aku kna serangan hewan ni buat kali kedua..sakit!!
seb bek kt tngn
taun lps kt muka..
3-4 bulan baru hilang parut..haha
aku pon search..and aku jmpa satu blog y cita pasai hewan y aku panggil cali,
sbb tuh tjuk entry berbunyik can mali can..
wlupon xda kaitan..tp ada iras2 gk..heh
ada gk kgkwn y panggil wahid..
aku baru tau y bdn dia ada cecair hemolimf kt bdn dia..ada toksin bernama pederin y berbisa
bisa dia 12x lagi gnz dr venom ulaq tedung weh!!!!!
belobang2 tangan aku..huk3..

tuk knal ngn lbeh mendalam bdk ni bleh klik sni..
tp aku nk bgtau y mmg sakit..
mcm kna ayaq panas..
n terasa bisa tu berdenyut2..
cali ni jenis y sukakn cahaya..
n aku light sleeper 
makanya aku xtutup lmpu malam2..
tu y dia lnding atas katil aku..
huhu..
lps tau y 12x lg gns dr venom ulaq tedung trus rsa mcm xsehat..
heh
pdhl sblom tu ok sjo..
hahaha
papon,,kgkwn doakan aku cpt sehat ea..

No comments: