Powered By Blogger

Wednesday, November 3, 2010

Jom lihat DUNIA

diputar-putarkan masa
dibalik-balikan hari
dihimpun-himpunkan cerita
disusun-susunkan kisah
BANYAK!
berselang-seli mendung dan cerah
bila cerah kita suka
bila mendung kita berduka
terkadang mencapah hati melonjak tinggi
terkadang merundum rasa terbenam jiwa
mahu sedunia tahu gembiramu
mahu semua berduka bersamamu
beginikah mensyukuri nikmatNya?
beginikah  redha dengan takdirNya?
KITA JAWAB!!

*kadang aku rasa hidup aku paling payah,tapi rupanya masih ada yang lebih lelah
kadang rasa cukup lemah,tapi mereka-mereka masih tabah.
aku??
buntu  tak buleh jwab exam,
kusut xcukup bajet,
sedih nak berpisah dengan senior2 yang rapat,
rindu mak ayah tgh buat haji,
mengada nak down.
tapi bila dengaq cerita kawan-kawan yang mak,ayah,tok,tokwan, baru meninggal,ada jugak yang berturut-turut dalam minggu yang sama hilang dua2 orang tersayang,ada yang rumah banjir terok,mak ayah bercerai berai,abang kakak lari dari rumah,kena pulau dengan kawan-kawan,dapat penyakit yang xdak ubat,ada yang belom sembuh dari sakit,macam-macam..itu baru yang aku tau.macam mana dengan yang lain-lain?yang lebih susah dari kita?nak sambung belajaq pon tak mampu,tak pernah tengok muka mak ayah pon dari lahir?
hoh..baru rasa celik mata.bersyukur dengan nikmat yang ada.
apapon buat mereka-mereka.berdoalah sentiasa,kerna doa itu senjata orang mukmin. mari berdoa untuk semua disekeliling kita.muga  terus TABAH mengadapi semua ujian.
saya tahu kamu kuat!!




No comments: