Powered By Blogger

Sunday, November 21, 2010

maksu the nanny

bila mak ayah pi haji,maka mulalah anak-anak mencari tempat menagih kasih sayang n makanan.hehe..
tok saya juga sgt protective.semua macik pacik adalah protective.tak dilupa kakak2 saya dah jadi penganti mak untuk saya mengadu .hehe..bila balik kampung..semua orang takut kami xcukup makan,takut kami sedih..hahaha..comel.dah terlebih kasih sayang dan makanan akhirnya.harini sya dok umah maksu di bukit mertajam.rasa mcm dok umah pengasuh time kecik2 dulu jah..haha..semua maksu pantau..haha

ini maksu saya yang over protective
walaupon sibuk layan tetamu yang meh makan kenduri kat rumah jiran sebelah ni.
dia tetap  mengasuh saya tanpa jemu..haha

 ap maksu buat???

1.menjerit berkali- kali dlm masa 1 jam suruh saya makan

antara jeritan maksu;

maksu:dihah!!!pi makan bubuq kacang!!!!ada kat luaq rumah!!!
maksu:dihah!!!pi makan roti,,ada ka meja nuh..
maksu:dihah!!!pi makan nasi,,siap dah masak..org belom ramai better pi makan sekarang
maksu:amirulll..pi amek nasi kat kak dihah
maksu:afifi:pi amek ayaq kat kak dihah
maksu:dihah!!!bihun sup siap dah..mai keluaq makan!!

dihah:maksuuu!!!!dihah kenyang!!stgi meletup pengut ni..xpa2..stgi lapaq dihah makan..hahahaha

2.memastikan bilik saya kondusif
  • kelam- kabut bukak aircond takut saya panas
  • berlari-lari carik extension plug nak suh saya online takut boring
 extension kasih sayang..haha

3.berulang kali masuk bilik tuk pastikan saya ok dan tak bosan..

maksu menjerit lagi:dihah..ni mai keluaq tengok acara kawen bawah pedang ni!!
                           hoho..saya pon berlari keluaq..haha
*again:
DIHAHHHH!!!pi ambek pelastik bungkuih makanan bawak balik rumah!!!
hhoho..i need to go..daa

sapa taksuka ada orang mengasuh..hehe..sampai mandi pon maksu suruh..haha..rasa macam kanak2 6 tahun jah..haha

hahaha..i love you maksu!!

2 comments:

budi said...

mak sapa ?????

budi said...

mak sapa lar 2... ????